mandag den 11. februar 2013

At blogge

Hej alle :-)

For noget tid siden fik jeg en forespørgelse fra en gammel klassekammerat, vedrørende det at blogge og hvordan man kommer i gang :-) Jeg blev spurgt om, om jeg ikke kunne oprette et indlæg omkring dette - så det har jeg tænkt mig :-)!
Jeg gik i lang tid og ville gerne blogge, men jeg var meget i tvivl om der overhovedet var nogen, der ville gide at læse om mit liv osv. Men det skal man slet ikke tænke på, der er helt sikkert nogle der gerne vil følge med :-) Jeg besluttede mig for, at gøre det - for helt ærligt hvad kunne det skade at prøve?
Hvis du opretter en blog behøver den nødvendigvis ikke, at handle om dit liv og din hverdag. Men den kan også indeholde oplevelser, modetips, billeder, opskrifter og MEGET mere! 
Det svære er: Hvor skal man starte? Jeg kiggede lidt rundt på nettet for, at se hvilke sider man kunne blogge på. Jeg fandt frem til et par stykker, men de mest kendte pt. er nok Bloggers delight og så den jeg bruger: Blogger.com :-) Jeg har valgt, at benytte mig af blogger da jeg synes siden er nem og overskuelig. Så den vil jeg helt klart anbefale :-)
Når bloggen er oprettet skal man jo også skrive nogle indlæg, dette kan godt være svært indimellem - men man kan som regel altid komme med noget :-) Hver dag behøver jo ikke handle om ens hverdag, eller modeting man har set på nettet - det kan også sagtens handle om en film du har været inde i biografen at se. Små ting er også helt fint :-)
Herudover behøver man heller ikke altid, at skrive en lang roman! Man kan tit komme til, at tabe ens læsere hvis ens tekst er for lang (ligesom den jeg skriver nu - haha). Jeg synes derfor det er vigtigt, at skrive i et levende sprog så det ikke bliver så formelt - det er jo trods alt en blog, det skal være lidt personligt :-)! Jeg elsker selv billeder på en blog, det gør det lettere som læser at fastholde fokus - og så får man også et bedre billede på, hvad det egentligt er indlægget handler om. Eksempelvis hvis jeg skriver om, at jeg har købt en ny bluse - så er det også en god idé at ligge et billede ind af den :-)
Personligt synes jeg ikke, at det er så relevant om billederne er taget med en mobiltelefon eller et spejlreflekskamera - så længe det man vil vise bliver vist. Det lange første stykke tid brugte jeg min iPhone, da jeg hverken havde digital kamera eller noget. Men for en måneds tid siden købte jeg et Sony spejlreflekskamera i Elgiganten og jeg er SÅ glad for det! Det er selvfølgeligt lidt federe, når man kan tage nogle billeder hvor lys, kvalitet og det hele er næsten perfekt - men det er ikke et must :-)
Det kamera jeg har er et Sony, og er købt i Elgiganten. Synes Sonys kamera er let at bruge, og kræver ikke kendskab til kamera. 

Jeg tror egentligt ikke rigtigt, at jeg har så meget at sige.. Det handler bare om, at springe ud i det, og ikke tænke for meget :-)! Man behøver ikke nødvendigvis have en gennemgående tema i sin blog så som: livsstil, mode osv. osv. Du kan både skrive privat, men også belyse diverse tematikker, som du finder interessante :-)!
Herudover elsker jeg også folk, der blogger om deres rejser - så hvis du skal ud at rejse, eller har været. Så gør det :-D!!
Bare vær' kreativ og brug din fantasi - så går det hele jo nok ;-) 

Ved ikke hvor meget det hjalp? Men nu er bloggen i hvert fald skrevet :-) 
I er altid velkommen til, at skrive en kommentar herinde. 


God aften alle sammen!

Anna Emely 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar