tirsdag den 12. februar 2013

Kilroy og saltmandler

Hej blog!

Hold nu op for en dag :-D Min veninde, Kirstine, og jeg fik tidligere fri fra job i dag, da vi skulle til KBH, og snakke om rejse med en rejsekonsulten. Det hele startede ud super godt, men så gik det så småt galt... I Vipperød var den ene togdør gået i stykker, så der måtte vi holde lidt tid. Efterfølgende, da vi holdte på Hovedbanegården kørte vores tog ikke længere.. Panikken bredte sig - og vi måtte tage en taxa. Ja og nu tænker i nok "Hvordan skal de nogensinde klare sig i Australien?" - men INGEN problemer :-D
Vi nåede endeligt frem, og havde et virkeligt godt møde hos Kilroy (anbefaler jeg gerne!!). Vi fik styr på en masse ting, så det var bare super dejligt :-) 
Da vi skulle hjem igen kom vi ind i et tog, som var piv koldt! Ingen varme nej.. Øvøv! 

Min dejlige kæreste er stadig på skiferie, så ham har jeg desværre ikke snakket så meget med. Men det lyder til, at han har det SÅ fedt! Så det gør mig glad :-)!! Selvom jeg jo selvf. savner ham ;-) <3

Ligenu sidder jeg og spiser tomatsupper (har ikke snakket om andet de sidste 3 timer haha). Ellers har jeg lige sat en omgang saltmandler over. 
Jeg blev introduceret til denne lækre snack gennem en veninde. Min venindes mor laver de absolut bedste saltmandler i hele verdenen :-D! De er SÅ gode! MUMS! 
Så nu har jeg da lige kastet mig ud i en lille portion.. De er faktisk super enkle, at lave og tager ingen tid :-) 

En opskrift til 2 personer lyder således :-) 
1/2 spsk groft salt
1 dl vand
100 g mandler med skal

Vand og salt bringes i kog, og mandlerne tilsættes. Vandet skal koge helt væk, og mandlerne vil nu være dækket af et tyndt lag salt. Mandlerne hældes i en bradepande - eller et ildfastfad. Herefter sættes  de i ovnen i 20-30 min. ved 150 grader. Mandler skal nu tørre :-) Når tiden er gået tages mandlerne ud, og køles nu af. 

GUF! God fornøjelse ;-)! 

Anna Emely


Kilroy er virkelig godt, og de er smadder søde og hjælpsomme :-)
Bortset fra at jeg nu hedder Anne - hæhæ! 

Mmmhmmm.. Saltmandler! Prøv dem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar