søndag den 18. januar 2015

Organdonation

Hej alle!

Jeg har længe gået med overvejelsen om at blive organdonor.. Havde i spurgt mig for 2 år siden havde jeg uden at tvivle sagt nej med det samme! Jeg så en udsendelse i TV med en pige på 13 år som havde en lungesygdom, der ville slå hende ihjel hvis ikke hun fik nogle nye lunger. Hun fik lovet det 2 gange, men begge gange var der alligevel ikke et match.. Efter denne udsendelse har min hjerne bare arbejdet på højtryk! Jeg synes det er sådan en fin ting, at kunne hjælpe andre hvis det er muligt! 

Jeg er lige blevet tilmeldt Donorregisteret med det der hedder "begrænset tilladelse". Jeg ved ikke, hvorfor men jeg bryder mig ikke om tanken om at min hud, mine hornhinder og min tyndtarm skal fjernes.. Alt andet har jeg dog sagt ja til :-) Det kan godt virke lidt dobbeltmoralsk - men sådan har jeg det altså bare. Jeg er virkeligt glad for at jeg har gjort det! 

Hvis ikke i allerede er det, så synes jeg virkeligt i skal overveje det! Det kan hjælpe syge med at overleve, med at forlænge deres liv - og også forbedre det!






- Anna Emely

Ingen kommentarer:

Send en kommentar